KUNDER OCH PARTNERS
|
|
Åter
När det större eller medelstora företaget väljer ERP-system så måste man ibland kompromissa mellan
maximal funktionalitet för varje enskild systemdel eller den bäst fungerande helheten.
3pm gör valet lätt för er.
Balansen mellan funktionalitetet och helhetssynen i våra system kommer att avsevärt öka effektiviteten
i er organisation.
Kommunikation är en strategisk resurs i våra lösningar. Att effektivisera samarbetet mellan era
kunder,
leverantörer eller
tjänsteproducenter kan ha avgörande betydelse för er konkurranskraft.
Med hjälp av vårt
ärendehanteringssystem
kan du bygga processer som omfattar personer inom eller utanför
den egna organisationen.
Genom att kombinera våra system
(inom elegant) med vårt
tjänsteutbud
och tillsammans med ett fördjupat samarbete med övriga partners uppnås stora rationaliseringar.
Centralt för elegantsystemen är
Order med
e-Handel och
Inköpssystem med
e-Inköp.
Systemen stödjer informationshanteringen från Fabrik till Konsument.
Leverantörer och Kunder kan i samarbete använda systemen
och därmed uppnå avsevärt högre effektivitet i Logistikkedjan.
Målet är: Ersätt fysisk distribution med information!
Fakturering kan ske på tre sätt:
Manuell registrering
Via ordersystemet
Med hjälp av Fast fakturering
- regelbudet återkommande fakturering
Den fasta faktureringen ger stor flexibilitet och kan bl.a. användas för prenumerationer,
hyresdebeteringar och medlemsavgifter. Du avgör själv i vilken månad faktureringen skall göras
och med möjlighet att variera beloppen.
Utmärkta möjligheter finns att följa lönsamheten
inom olika delar av verksamheten. Du väljer fritt
vilka begrepp som du vill använda i systemet för uppföljning och kontroll.
Resultat (Intäkter och Varukostnader) kan ses på t.ex. Kunder, Produkter eller Ansvarsområden.
Kund-
och Leverantörs- reskontran
ger dig översikt och kontroll på likviditeten. Du kan dessutom skapar en
likviditetprognos som ger dig beräknad likviditet per dag.
|
|